Eukonkannon MM-kisat

Eukonkannon MM-kisat 6.-7.7.2018 Sonkajärvellä

TIEDOTE 4 - TERVETULOA MM-KISOIHIN!

6.7.2018

SONKAJÄRVEN  EUKONKANNON 23. MM -kisat

6.-7.7. 2018  Sonkajärvi

TIEDOTE     4 -2018             HANNU KERÄNEN                 Vapaa  julkaistavaksi

Sonkajärven 23. Eukonkannon MM –kisoihin 20 paria ulkomailta

Sonkajärven 23. Eukonkannon MM – kisat ovat herättäneet mielenkiintoa. Mediaa myös tapahtuma kiinnostaa ja etukäteen on ilmoittautunut paikalle 50 toimittajaa. Isointa ryhmää (12 kuvaajaa ja toimittajaa) on tulossa moskovalaisesta TV – ryhmästä.

Sprinttiin, joukkuekisaan ja MM – koitokseen lähtee 13 maasta 48 paria. Mukana on peräti 20 paria ulkomailta.   Eukonkannon toimitusjohtaja Eero Pitkäsen mukaan median kiinnostus on ollut runsasta jo kevättalvella ja tällä kertaa paikan päälle on ainakin ilmoittautunut runsaasti toimittaja.

– Maiden määrässä oli ennätys viime vuonna, jolloin kisoihin osallistui kantajia ja kannettavia 15 eri maasta, Pitkänen muistelee.

Viime vuoden maailmanmestari Taisto Miettinen on kolunnut jo useissa maissa eukonkannon karsinta- ja näytöskisoissa. Hän on tulossa puolustamaan ensi kesänä mestaruuttaan vahvalla asenteella. Ja eukkokin löytyi, kun aiemmin kannettavana ollut Kristiina Haapanen ei voi osallistua kisaan.

– Uusi Eukko on ollut haussa ja on löytynyt. Kisassa on kannettavana espoolainen Pinja Miettunen, Kauniaisissa asuva Taisto Miettinen paljastaa.

Partyt tarjoavat menoa   Eukonkannon iltatapahtumat uudistuvat. Eukonkanto PARTY kokoaa tapahtumavastaavan vastaava Jouko Palorinteen mukaan molempina kisapäivän iltana esiintyjät ja yleisön yhteen markkina-alueelle.

– Järjestäjien puolesta tällä uudistumisella haetaan uutta yleisöä esiintyjien valinnoilla, kun lavalla nousevat ysäritähti Movetron ja yksi tämän hetken suosituimmista naisartisteista Irina. Perjantain Partyissa emme unohda tanssimusiikin ystäviä kun lavalle  nousee Läpivalaisu orkesteri ja illan päättää kaikille sopiva bilebändi  Rutakko *All Stars, kertoo Palorinne ohjelmatarjonnasta.

Uutuutena on myös lapsille ja nuorille liikuntahallissa lasten liikuntamaailma. Halliin nousee erilaisia vempaimia pomppulinnasta lähtien. Ohjelman ohella on luvassa lähiruokaa ja leivonnaisia markkina-alueella ja kylien kahviossa.

YHTEYDET:

Eukonkantotoimisto; Eero Pitkänen, kulttuuritoimisto 040-7766263, Email:eukonkanto(at)sonkajarvi.fi

Facebook: Wife Carrying World Championships. Toimisto Puh. +358(0)40 675 0027  / email: info@eukonkanto

Markkinatoimikunnan pj Kari Vornanen 0400-571029 /  kari.vornanen.paisua@gmail.com

Eukonkanto Party Jouko Palorinne 0440-584837

Instagram: @eukonkantoparty

Verkkosivu: www.eukonkanto.fi

Facebook: Wife Carrying World Championships

#wifecarrying, #wifecarrying2018, #eukonkanto, #mmkanto, #sonkajärvi

Tiedotus: Hannu Keränen  0440 – 762161  (hannu1.keranen@gmail.com)